Cap Nord 2013

¡Apa!. Per si no estigués la cosa prou calenta (amb sortides, quedades, sopars, …), m’animo a proposar-vos la ruta mítica del Cap Nord 2013, a l’estiu (juliol-agost 2013).

Allà pels anys 80, a bord d’una Guzzi Le Mans II i amb altres 3 col·legues, varem fer la “sortida” del Cap Nord. Més o menys, 11000 kms.

La ruta: http://goo.gl/maps/vPlHB. Esmorçar a Sant Feliu de Codines i sopar a Arenys de Mar. JoJoJoJo !!! :2funny:

Hi tinc un record inesborrable. Us podeu imaginar: anècdotes mil, ciutats flipants, gent encantadora, fiords al·lucinants, ferrys “per un tub”, etc.

Hi tinc tan bon record que m’estic plantejant de tornar-ho a fer a l’estiu de l’any vinent. Qui s’anima?.

Ho varem fer en 3 setmanes; n’hi ha més que prou. El primer tram fins a als països nòrdics, ho varem fer “fotent-li metxa”. A partir d’aqui, gaudint de carreteres travessades pel rens (n’hi ha per tot arreu), ferrys travessant fiords que t’estalvien 50 kms (si ho vols fer per carretera, entrant i sortint del fiord per terra), guapes nòrdiques que t’ofereixen fresons a la cua del proper ferry, etc. Això pel que fa a l’aspecte bucòlic. En l’aspecte negatiu (al menys en aquells anys), no hi havia restaurants decents i el menjar ens l’haviem de fer nosaltres mateixos. Cap problema en els encantadors bungalows en els que feiem nit, amb la seva cuina i dormitoris calentons. La triuta de patates amb seba i els Penedés Reserva i Torres 10 feien la resta. :smiley:

Tots portàvem tenda de campanya i sac de dormir, per si de cas. No ens va caldre en cap moment: sempre varem trobar bungalows en els càmpings en què varem fer nit (amb les teulades guarnides de flors) i amb aigua calentona a les dutxes.

Varem tenir la gran sort de que va fer un temps asolellat en les 3 setmanes, llevat d’un dia de pluja a Bergen. Els passejos per Copenhague, Oslo, Tromso, Rovaniemi, Estocolm … els recordo amb candeletes.

El pressupost?. Compteu que 11000 kms a 1’50 €/l surten en benzina aprox. 825 € (mitjana de 5 l/100 kms). A més, 20 nits a 15 €/nit (comptant que som 4 per bungalow), són 300 €. El menjar del migdia (10€ * 20) i els sopars (5 € * 20), tot plegat surt a aprox. 1.425 €. A aixó s’hi ha d’afegir el cost dels “ferrys”, que no recordo quants són (pot ser 10 ó 12). Total (+/-), 1.600 €.

Ja sé que els temps no estàn per bromes, però qui s’ho vulgui plantejar ja sap de què va la cosa.

Ho deixo anar amb temps per qui, si s’ho vol plantejar, ja sap de què “ha de morir”. És qüestió de començar a estalviar.

Bén mirat, 3 setmanes de vacanes per un total de 1.600 € tampoc no és cosa de l’altre món. Surten a 533 € per setmana, més barat que Playa Bávaro. Tampoc no és tant!, no?.

En canvi, aquest viatge és de les coses més grans que podràs explicar als teus nets (què hi ha algú “caçat”???).

Aquí ho deixo, per què li foteu voltes. :wink: :wink: :wink:

si concretem dates a principis d’any…m’apuntoooo osties nordkapp siiiiiiiiiiiii >:D >:D

tot i que la gasofa, comptala millor a 1,70 i de 5 litros als 100 res de res uns 8 gairebe fijo, 1500 pavos en benzina pero aixo es un cop a la vida !!! >:D >:D >:D

O dos.

La benzina de 95 a hores d’ara a França està a 1’55 €, a Alemanya a 1’66 €, a Dinamarca 1’93 i a Noruega a 1’99. Tens raó de que s’haurà de pujar el pressupost.

O portar les empolles de Torres 10 plenes de benzina des d’aquí !!! :smiley:

Quan he vist el titol he pensat immediatament en els “panceteros viajeros”: Oski, Slump i Kram.
Veig que l’Oski ja ha contestat…
Si la cosa tira endevant, i no passa res, podeu comptar amb mi. Això si, suposo que m’afegiria a algun punt entre Freibug i Frankfurt (a.M.)

Uffff Quien tuviera esas 3 semanas!
Este viaje tiene que ser increíble…

Jo continuaré en la meva linia, criticant i buscant pegues a tot >:D

Voleu dir que l’escapadeta no sortirà un pel de res més cara del que dieu? Les vegades que he estat pel paissos centre-europeus i escandinaus no he menjat mai per 10 euros, i tampoc he sopat pas per 5 :wink:

Us oblideu de les birres, què és una escapadeta en moto sense unes birres? No em crec que ni l’Oski ni en Ian siguin capaços de no veure ni una birra en tot el viatge.

Alguns ja sabeu com s’ha dit per aquí, que som els “panceteros viajeros” jijiji, la meva experiència aquests últims tres estius fent ruta per europa, és que viatjar en moto és molt més car que no ens pensem, sortiria més económic viatjar en avió. Els meus cálculs son que com a mínim et gastes uns 100 euros per dia, sense contar la revisió que li has de fer a la moto abans de sortir i la de després clar, que són molts kms, i un joc de “michelin piedra”

Per mi ara mateix, i sense saber encara dates de vacances, ja puc dir que 3 setmanes seguides impossible :cry: però si tireu la iniciativa endavant ja podeu comptar amb mni per ajudar en el que calgui

Salut

Ostres si !! + 500 euros x birres

Sabem d’algu que hagi anat fa poc x saber gastos ???

http://www.jorgelizama.com/2012/07/cabo-norte-en-moto.html

cronica a nordkapp d’aquest 2012, la broma surt per prop de 3000 euros…

Criticón! :knuppel2: :2funny:

Qué nivelazo !! :laugh:

Molt económiques aquestes vancances… :crazy2:

Jaume, pensa que els voltios que hem fet per europa solen surtir per uns 120 euros diaris. No fem cap cosa de l’altre mon, esmortzar, sopar, birres, dinar alguna cosa sense entaular-nos( bocata) i dormir en hotels de 2 estrelles.
Conta que dormir i esmortzar uns 50 euros, sopar a fora d’espanya no baixa dels 30 euros, birres uns 15 euros :D, benzina uns 40 euros mes, total 140 euros.
Per fer mes económic la cosa es pot dormir en camping i tenda però si tens un dia de pluja…no explicu mes no?
Si la ruta es de 3 setamanes, 140 X 21 =2940 euros.
Aquí no hi entren autopistes, ferris, records i entrades a visites turístiques.

Es una ruta pendent, ja hem parlat moltes vegades de fer-l’ho però de moment esta a la llista de “pendents”. :wall:

Birra? que és això?

Ah! El que em posen aquí quan demano aigua! :2funny: :2funny:

Això de poder demanar la cervesa a litres a qualsevol bar… :angel: Ich liebe Bayern :smitten: :smitten:

Quant varem fer el viatge, amb vint-i-tants anys, això d’Europa i el Nordkapp sonava d’allò més exòtic, com si ara fotessis un “trecking” per l’Himàlaia. Anavem amb tota la il·lusió i amb recursos més bé escasos. El plan era de menjar al migdia aturant-nos en un súper, comprar quatre coses i seguir ruta, per aixó ho compto tan barat. Al vespre, instal·lats en un bungalow amb cuina, compravem xixa i birres i ens feiem nosaltres el sopar. (Ara, després d’anys d’aprenentatge, em surten les paelles de p*** mare.) D’aquí que ho compti així de barat. Si anem de restaurants i d’hotelets, la cosa es dispara.
És veritat que també s’ha de comptar la revisió de la moto abans de la sortida i que et menjes un joc de neumátics. É vero … ma non troppo !.
He comptat el mínim de dies per fer la ruta i em surten 18, anant a preu fet. Amb 21 (3 setmanes), la cosa és més relaxada.
Aquí us deixo la ruta, amb les aturades previstes per fer nit: http://goo.gl/maps/K2VTl
Seguiu fotent-li voltes. ::slight_smile:

jooooooooooderrrrrrrrrrr pero si es pa llevarse los esquis colgando,la ruta hasta acojona ;D ;D ;D ;D ;D ;D,si señor me quito el sombrero con este vieje. :wink:

Ei noii
com que ultimament no apareixo doncs no ens veiem ^-^
Tambe m’ho estava mirant pero en dos setmanes fent dresseres, es adir desde fer ruta per l’est i sense ferris a agafar un tren a lio que et deixa a tu i a lamoto a stuttgart, estalvies palliça , neumatics i guanyes 1 dia
Malgrat menys dies els costos son semblants per anar del mateix pal i contar amb els previstos com diu kram.
i s’hauria de preveure el cost de la prerevisio i la de uns neumatics a la tornada, doncs m’han dit que l’asfalt escandinau sels menja.
A veure quan ens veiem i ho parlem, digam quan vens a unes desmos(qualsevol d’elles) i ho parlem :wink: :slight_smile: :smiley:

Demà dijous i el de la setmana vinent, aniré a les Desmocanyes del Vallés, a Cerdanyola. Aviam si pots venir i ho parlem.

Eso Javier y Jaume! Venid a visitarnos jolín!
Jaume, ya conseguiste la pieza??? Vienes con la Monstrua?

Esta tarde nos vemos, siiiiiiiii con la Monstrua.