¡Apa!. Per si no estigués la cosa prou calenta (amb sortides, quedades, sopars, …), m’animo a proposar-vos la ruta mítica del Cap Nord 2013, a l’estiu (juliol-agost 2013).
Allà pels anys 80, a bord d’una Guzzi Le Mans II i amb altres 3 col·legues, varem fer la “sortida” del Cap Nord. Més o menys, 11000 kms.
La ruta: http://goo.gl/maps/vPlHB. Esmorçar a Sant Feliu de Codines i sopar a Arenys de Mar. JoJoJoJo !!! :2funny:
Hi tinc un record inesborrable. Us podeu imaginar: anècdotes mil, ciutats flipants, gent encantadora, fiords al·lucinants, ferrys “per un tub”, etc.
Hi tinc tan bon record que m’estic plantejant de tornar-ho a fer a l’estiu de l’any vinent. Qui s’anima?.
Ho varem fer en 3 setmanes; n’hi ha més que prou. El primer tram fins a als països nòrdics, ho varem fer “fotent-li metxa”. A partir d’aqui, gaudint de carreteres travessades pel rens (n’hi ha per tot arreu), ferrys travessant fiords que t’estalvien 50 kms (si ho vols fer per carretera, entrant i sortint del fiord per terra), guapes nòrdiques que t’ofereixen fresons a la cua del proper ferry, etc. Això pel que fa a l’aspecte bucòlic. En l’aspecte negatiu (al menys en aquells anys), no hi havia restaurants decents i el menjar ens l’haviem de fer nosaltres mateixos. Cap problema en els encantadors bungalows en els que feiem nit, amb la seva cuina i dormitoris calentons. La triuta de patates amb seba i els Penedés Reserva i Torres 10 feien la resta.
Tots portàvem tenda de campanya i sac de dormir, per si de cas. No ens va caldre en cap moment: sempre varem trobar bungalows en els càmpings en què varem fer nit (amb les teulades guarnides de flors) i amb aigua calentona a les dutxes.
Varem tenir la gran sort de que va fer un temps asolellat en les 3 setmanes, llevat d’un dia de pluja a Bergen. Els passejos per Copenhague, Oslo, Tromso, Rovaniemi, Estocolm … els recordo amb candeletes.
El pressupost?. Compteu que 11000 kms a 1’50 €/l surten en benzina aprox. 825 € (mitjana de 5 l/100 kms). A més, 20 nits a 15 €/nit (comptant que som 4 per bungalow), són 300 €. El menjar del migdia (10€ * 20) i els sopars (5 € * 20), tot plegat surt a aprox. 1.425 €. A aixó s’hi ha d’afegir el cost dels “ferrys”, que no recordo quants són (pot ser 10 ó 12). Total (+/-), 1.600 €.
Ja sé que els temps no estàn per bromes, però qui s’ho vulgui plantejar ja sap de què va la cosa.
Ho deixo anar amb temps per qui, si s’ho vol plantejar, ja sap de què “ha de morir”. És qüestió de començar a estalviar.
Bén mirat, 3 setmanes de vacanes per un total de 1.600 € tampoc no és cosa de l’altre món. Surten a 533 € per setmana, més barat que Playa Bávaro. Tampoc no és tant!, no?.
En canvi, aquest viatge és de les coses més grans que podràs explicar als teus nets (què hi ha algú “caçat”???).
Aquí ho deixo, per què li foteu voltes.