de fora vingueren que de casa ens tragueren

[b]Les vaques porten esquella i la merda fa pudor![/b]

Ja n’hi ha prou! La població rural de Catalunya està patint una amenaça!

Des de fa segles les campanes dels pobles toquen cada hora, les vaques, les ovelles i els cavalls porten esquelles al coll, els galls canten a la matinada i la merda fa pudor (com no pot ser d’altra manera).

Darrerament hi ha hagut un gran augment de població urbanita “post moderna” que fa turisme rural per “respirar aire fresc” i “viure la natura”. Això no hauria de ser un problema si no fos perquè alguns d’ells, Ajuntaments i constructores estan posant en perill la tasca dels pagesos i ramaders.

Es veu que les esquelles i les campanes “molesten”, els galls “criden” massa i els tractors “destorben” a la carretera, i segons algun Ajuntament no es compleixen alguna norma que s’han tret de la màniga.

Serà certa la dita tan nostrada “de fora vingueren que de casa ens tragueren”?

No hi ha cap problema en compartir el món rural, el que cal és respectar-lo com es mereix.

A Catalunya tenim la sort que hi ha gent que pot viure encara de l’agricultura i ramaderia, una tasca que, de moment, no fa fums ni cal posar límits de velocitat a les vaques perquè pasturin.

La muntanya no és Port Aventura! És real i és de veritat! Ajudem tots plegats perquè segueixi sent així.

Passa-ho.

Ja era hora que el “pople” s’aixequi contra tants “torra collons”, fa dies que ho segueixo i ahir la Silvi va rebre aquest correu. És vergonyós que per quatre “pijapins” s’obligui a tancar granges de porcs, es demani als pagesos que traguin els esquellots dels seus animals, i l’última, que a un poble han prohibit tirar fem al camp els dijous, divendres, dissabtes i diumenges per que els de “ciutat” troben que fa massa mala olor.

Crec que s’han de ficar els punts sobre les “i’s”, si els de ciutat volen anar al camp per que es respira millor, d’acord, però el que no es pot pretendre és canviar el camp per ells.

Les Merda fa Pudor … i les campanes Repiquen a Missa … i qui vulgui perfecte, els demés que es quedin a casa seva, a la seva bonica ciutat sense soroll i males olors … “tocat els ous”

VISCA LA TERRA I ELS QUE LA TREBALLEN!!!

L’s

Jo vaig veure la notícia per la tele i vaog flipar, la gent va de turisme rural però com ells vulguin. El problema és, i jo ho entenc, que al poble on sempre han campat les vaques amb les esquelles penjades fent tolon tolon, ara un veí ha posat una caseta rural i es clar tots hem de viure… no sé és una mica complicat. Però no trobo bé que modifiquin la vida rural per la diversió d’altres.

Vaja q volen modificar allò x lo que pujen a la natura x transformar-lo en allò de lo q fugen de les grans ciutats. Ès a dir una mica subrealista tot plegat.
Lo de amagar la merda dijous, divendres i caps de setmana x q no fagi pudor és el mateix q demanar als forasters que circulin amb bicicleta o a peu x la muntanya i deixin de banda els seus sofisticats vehicles.

De totes formes es batalla perduda, x que al final x desgracia mana “Don dinero”.

SaLut :wink: :wink:

Aprofito que no tinc res de curro i us foto el totxo !!

Per flipar…
Jahlive…si s’ha de firmar a cap puesto o lo que sigui o faig…
És lo característic de la vida rural…animals, agricultura, ramaderia, pagesos, tractors, olor a merda i aire pur…no es pot escollir quines d’aquestes coses t’agraden i quines no…És un tot i aquest tot m’agrada !! Per veure un extensió de terra conreada i bonica s’ha de posar fems i merdes que fan olor, per conrear la terra el pagés necessita tractor per remoure la terra, la natura es savia i com a tal, el gall canta quan surt el sol…Això ho diu la mare natura i no ho ha de decidir pas una persona !! No hi treuria res…ni la podor a merda
Personalment jo no hi tinc cap mena de problema amb cap d’aquestes coses típiques…
També els hi molesta el fum de la llar de foc ?? O volen troncs sense fum ??
Es que em sembla tan estúpid…També puc entendre que a algú no li agradi el soroll de les campanes doncs es podria mirar que de 12:00 a 08:00 del matí no hi toquin però res de lo anterior em sembla que es pugui desvirtuar…
Que es montin una nau de 25.000 m2 a la Zona Franca i que hi possin gespa de mentida, tractors electrics, una esglèsia sense campanes, una extensió de terra amb pagessos de fusta, el blat de moro que sigui de goma…jo que se !! Es que em sembla ganes de tocar els collons…
El camp és el camp i qui no ho vulgui tot…A la urbe coño !!

en aquest cas no pot manar i menys guanyar … o esque els de ciutat volen tornar el camp erm i gris com la ciutat¿?

És com si venecià buidessin els canals per que fan pudor :idiot2: :idiot2: :idiot2:

A Canillo tinc el campanar a menys de 200 metres, i per la nit ni l’escolto … bé de dia quasi tampoc :wink:

Lo de les campanes ho dic per afluixar encara que sigui per algun cantó. Puc entendre que per la nit molesti a algú. A Calella de Palafrugell, a casa de la meua novia, tenim el campanar a uns 50/75 mtrs i puc dir que pot arribar a molestar però bé, ja et dic que és per afluixar una miqueta. Tot lo altre repeteixo que em sembla desvirtuar la vida rural.

Hey Xavi q estic amb total acord amb el q dius !!! I em sembla vergonyòs q algú accedeixi a complaure els desitjos d´aquesta calanya de gent consentida.

ahora vengo yo a chafaros la fiesta :smiley:

estais culpando al que menos culpa tiene, la gente de ciudad. la culpa la tiene el ayuntamiento pero por otro lado veo normal que se vendan por un puñado de euros, ya que en pueblos donde antes solo habian vacas ahora hay comercios que viven de esos señores de ciudad, y eso es dinero.

quiza es que este acostumbrado a estas cosas al vivir en la costa, pero pineda de mar en invierno no tiene nada que ver con la pineda de mar de verano, es mas, hasta los sabados y domingos son diferentes!! aqui puedes aparcar donde te de la gana durante toda la semana, eso si, viernas sabado y domingo todo el mundo sabe que caen las multas, llegan los barceloneses y hay que sacarles la pasta, jaja

y en verano lo mismo, la entrada masiva de guiris hace que las normas cambien, y te cobren por cosas que el resto del año son gratuitas, pero bueno, sabemos convivir con ello, y nadie se enfada porque las campanas de la iglesia no suenen porque despiertan a los guiris, preferimos que dejen de repicar y esos guiris aporten liquedez a nuestros bolsillos. supongo que como a vosotros ni os va ni os viene pues os parece mal eso de ganar dinero a costa de los visitantes, pero estoy seguro que por 3 pagueses que salgan perdiendo por no poder abonar el fin de semana, hay otro 20 que estan a favor y desean que esos visitantes esten agusto y sigan llegando.

es bonito eso de ir de paseo y ver las vacas, pero entiendo que la gente tiene que buscarse la vida como sea, y si hay que poner una casa rural se pone y listos, a ver si solo los de ciudad vamos a ganar pasta. que hay que hacer, paralizar el crecimiento rural hacia delante porque haya 4 que quieran escuchar campanas y oler a estiercol? jeje

Jose, estoy de acuerdo con lo que dices… lo único que nos quejamos és de que si vas al campo, hay mosquitos, serpientes, peces en los ríos y además hay vacas que hcen muuu, se tiran pedos que contaminan y llevan cencerros. Esa es la vida en los pueblos. También entiendo que si se ponen de acuerdo en cambiar esa vida para que ello les lleve gente y dejen la pasta… pues adelante pero imponer cambios por dinero… eso es venderse. Yo nunca he estado en una casa rural mas que nada porque ya sé lo que es vivir en el campo pero si algún día voy, lo que precisamente quiero oir son los gallos por la mañana y los cencerros de las vacas.

Guarruuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

deixara de ser el camp i per tant no vindrà ningú :wink: o a una casa rural voleu que el hort sigui de formigó i el paller el garatge pel 4x4 >:( >:(

No es pot canviar la vida a pagès per tenir turistes, sinó aquest no voldran anar perquè serà vida de ciutat :wink:

L’s

p.d. a més a més, que no estem parlant de pobles de muntanya idíl·lics, sinó que esta passant a pobles petits, de l’horta, que l’únic que hi ha és, justament, el que volen treure, vaques i tractors ^-^

Sembla mentida que una vida tan sana i tan bonica com es la del camp, tingui que haver-hi gent que vulgui canviar-la es a dir , que no façi olor a caca de vaca quan porta generacions olorant igual, els hi posarem “DESMOPAÑALES”

Qui vulgui turisme rural , tindrà que conviure amb l´entorn, façi olor a vaca o toro, perque la gent que vui d´aixó te preferència, es l´encant que te tot junt , vaques amb esquella , que normalment es per escoltar-les quan s´amaguen entre el bosc.( es un sò celestial )

El camp es camp i la ciutat es la ciutat.

Això si, es por cedir una mica per fer compatible el turisme rural amb el de la pagesia.

I lo bonic que es aixó:

http://www.ducatistas.com/foro-ducati/action,dlattach/topic,56277.0/attach,50980&image/

aquesta és la que varem anar a veure a les 6 del matí :buck2: :buck2: :buck2: :buck2:

Lo mismo quieren que pongan cencerros blutuz a les vaques… ;D

aquesta és la que varem anar a veure a les 6 del matí :buck2: :buck2: :buck2: :buck2:
[/quote]

Juas… d’aquestes us podria explicar mil-i-una…
Sabeu que treballo a poble…i en contacte directe amb la gent… :coolsmiley:
Des de la gent de Can Fanga que s’emprenya perque no hi ha una oficina de turisme fins el “tajas” que vol un taxi a les 04:00 de la matinada per anar a casa seva que està a 20 minuts caminant…eii…que això és un poble…

O aquell que es va comprar una “adossada con vistas al Montseny” i es queixava que a les nits d’estiu les veïnes(del poble) es posaven amb cadires al carrer i no paraven de xerrar…
Com diria el Gothicka…pavernomatao!!!

Josedesmo no pensaries igual si a l’estiu et venen uns veïns nous que diuen tenir al.lergia als tattos i a la gent que en porta, i inicien una campanya perque tanquis la paradeta durant el temps que ells estiguin allà…però com que porten diners al poble l’Ajuntament et fa tancar…segur que els engegaries a pastar fang…

Quina gracia te anar al camp i no sentir els sorrols tipics de la pagesia, quan a l’estiu rondo un parell de dies m’agrada aixecar-me amb el soroll dels tractorets, el gall, :wink:…excepte quan son les festes del poble que si no agafaria una escopeta per la ressaca.

En serio l’ajuntament, si no m’equivoco de Camprodon, te uns collons… per un pijo de bcn, el mateix que han fet al Jarama prohibides curses de motos i tandes i tot el que sigui de dues rodes per la queixa d’un vei de la urbanitzacio del costat que li molestava el soroll.
El circuit porta bastants mes anys que la urba… :knuppel2:

jo que provinc de la franja de ponent… estant fart de sentir les pudors o olors de granja de porcs… (que us puc assegurar que a la que portes 10min. a la granja ja no te n’adones…) on els galls canten i les campanes sonen a campana… si arriba un forani, pixapins, o el que sigui, protestant de tot allò que es refereix a la vida rural, us puc assegurar que el foten fora del poble abans que canti el gall, encara que no acabi aportant cap ingrés més al poble, perque si tenen una cosa els de poble i sobretot per ponent (és el que conec), són dos collons com un cavall. potser el cas d’aquests pobles del nord de catalunya tenen la mala sort de ser de molt pocs habitants (potser 120) i la majoria grans, perque sino… :knuppel2: :knuppel2: :knuppel2:

pd: cap contemplació amb aquests individus, CAP!
pd2: com diu en jahlive: de fora vingueren i de casa ens tragueren.

salut

No Xavi, no m’entens… el que vull dir es que si un poble sencer es posa d’acord per, en els temps que estem, treure un benefici comú per tots no vec malament que es facin adaptacions per convinar les dues coses. A veure!!! i siguem clars… quan un pagès obre una casa rural per algo és no? un pagès sap millor que ningú com funciona la vida rural doncs si ell mateix decideix redireccionar el seu negoci o ampliar-lo posant unes casetes rurals al costat de les seves granjes on els turístes poden venir, veure animals vius (no morts com al Carrefour), veure com pasturen, com munyeixen les vaques… i a sobre trec pasta quin problema hi ha? Sí, el problema comença quan un de fora ve, monta un hotelet i es queixa que les vaques fan muuuuu i fan tolon tolon es aquí quan un ajuntament hauria de posar-se dur i dir que si mo li agrada és el que hi ha… però el problema comença quan un del poble monta l’hotelet i es queixa… llavors ha d’haver-hi un acord comú i si el de les vaques posa precinto a les esquelles és segurament per fer-li un favor al veí que té l’hotelet i que si ell rutlla, també rutlla la granja… no sé si m’he explicat. Quedí per endavant que no sóc partidari de cambiar la vida del camp però també entenc que tal i com està avui dia tot… no ens hem de posar pedres a les rodes i si ens podem ayudar… doncs millor.

Un dia mirant el caçador de bolets uns de no se on eren anaven a buscar bolets al pirineu, portaven una nena de no sé 5 o 6 anys i es van trobar una vaca pasturant per la muntanya. El del programa li pregunta a la nena:

• T’agrada la llet de les vaques?
    diu la nena:
  • No, la de les vaques no.
  • Ah no? i quina llet t’agrada? pregunta la veu en off
  • A mi m’agrada la llet del supermercat… (tocate los cojones Mariloli…) :buck2: :buck2:
    Amb això vull dir que molta gent de ciutat no té punyetera idea de educar als seus fills vers la natura. Em va indignar que un xic d’aquesta edat no sàpigues que les vaques donen llet… :tickedoff: :tickedoff:. Si li preguntes als meus nebots de tres anys i ja ho sàben!!!

Joder Xavi treus uns temes… jajajaja :wink:

:wink:

ok toni, però no creus que si pel tema del hotel, canvia la vida de pages, alfinal l agent no voldrà anar aquell hotel per que ja no hi haurà camp¿?

no sé si me se explicar.

I una altra cosa, hi ha molta gent que mai han vist una vaca o un porc, i menys que hagin jugat amb un conill o emprenyat els “patos”

jejejje

pues ya esta, si es que lo que digo es que os equivocais en echarle la culpa al pobre pringao de ciudad que va al campo, el campo se lo esta cargando los que viven alli, los del mismo pueblo, ellos son los que se venden por unos euros, ni mas ni menos.

encima de que el notas gana dinero transformando su casa en un negocio, voy a tener que apoyarlo? si hombre!!

si en un sitio no quieren turistas la cosa es facil, vamos, que mas facil imposible. asi que los que se quejan de que si su pueblo ya no huele a estiercol, que no busque culpables en los que vienen de fuera, porque la culpa la tienen sus vecinos, asi de simple.

xavi, como siempre tiendes a exaguerar las cosas, ya que de momento no he leido en ningun sitio que quieran poner hormigon en el huerto, y por otra parte porque no puede el pobre pagues tener un 4x4?? coño, no lo puedes tener tu? pues el con su granero hace lo que le peta :wink: a ver si ahora vamos a ir al pueblo, y al ver a un viejecito con movil, se lo quitaremos y le diremos" neeeeen!! que tu eres de pueblo! y eso esta prohibido" y entonces Sabes lo que dira el pobre pagues?

DE FORA VINGUEREN QUE DE CASA ENS TRAGUEREN!!!

nadie saca los peces del rio, las serpientes del bosque y vacas pueden seguir diciendo muuuu, solo que la campana toca pelotas suene mas suave y que no huela a mierda, tampoco lo veo yo tan descabelado vamos, y en todo caso, los que tienen que decidir son los del pueblo, no nosotros, los de ciudad, ya que acaso vivis vosotros alli?? porque la libertad de tomar la decision por ellos? ser de pueblo no significa ser tonto, yo vivo en un pueblo y no me lo considero. el dia que hagan algo en mi pueblo y no me guste me quejare, pero si los demas son mayoria, me jodere y tragare, es lo que hay.