Radars a Catalunya

Es trist de dir pero la veritat és que tant que em criticat la Guardia Civil i ara ens ha caigut a sobre la plaga dels MOSSOS. Son el pitjor que ens podria passar. Son a tot arreu i si et paren … cosa que si vas amb moto passa sempre , no paren de buscar fins trobar alguna cosa per donarte pel cul.

La veritat és que sortir amb moto a fer una volta fot fàstic … i ara ja ens podem preparar amb el carnet per punts.

! Que torni la Guardia Civil !

V´s
MIKI

totalment d’acord amb tu >:(

Em sembava impossible que algun dia algú pogués dir això “que torni la G.C.”, però, es el sentiment de la gent i no sou els primers a qui els hi escolto.
Es difícil fer-ho més malament, jo que sóc d’un poble (o petita ciutat de 15.000 habitants), on abans hi havia una dotació de 20 Guàrdies Civils de tràfic, ara a la caserna dels Mossos n’hi ha més de 80 per cubrir les mateixes carreters, el poble del que parlo es Tàrrega i podeu comprobar-ho quan vulgueu.
En els temps on la G.C. patrullaba, sempre els veies per la carretera, amunt i avall, tenien presència, ara, als Mossos no els veig mai, i si els veis es dins un cotxe amb un ràdar.
En l’època G.C., la motocicleta que conduient (Sanglas, Sanglas-Yamaha i Finalment BMW) era responsabilitat de cada agent, ells eren els encarregats de netejar-les, fels-hi el manteniment i procurar que la moto estigués sempre a punt, ara no, els Mossos tenen motos de renting i ells no es preocupen de res, els hi fan tot, per això es difícil trobar un Mosso “motard” per la senzilla raó de que no viuen la moto, no la cuiden i no la coneixen.

Perquè se aquestes coses… el meu sogre, ja jubilat, era agent de la Guàrdia Civil de Tràfic. :police:

Pot semblar conya pero jo ho dic molt seriosament. Els Mossos han aconseguit que acabi odiant-los , representen i exerceixen com el pitjor del funcionariat ( amb el pitjor sentit de la paraula ) . Prepotents i ganduls. Suposo que no son més que el reflexe d´una burocracia imposada pels nostres “estimats” polítics.

V´s
MIKI

Si es que estic fins als pebrots de pagar!
De no tenir un preu de la vivenda digne per als catalans, al final no podré ni comprar un pis decent a la meva terra.
Estic fins als collons dels impostos i dels preus de la vida, la qualitat tant bona de vida que diuen que tenim no es tal, bé, si visqués a primera línia de mar a Tossa o Cadaqués segur que si, pero a Barcelona… va a ser que no…
Estic fins als collons del mossos d’escuadra, no estàn al servei dels ciutadans? O només estàn al servei del conseller d’interior i d’el d’economia e impostos? Només veig que fan tasques recaptatives i a ciutat vella hi ha un merder amb els inmigrants inacceptable.
Total… que ve s’ha de viure al sol de la platja de Màlaga, no?
Al final els engegaré a la merda a tots.

Jo, la “persona” que mes triga més en fer un café per desvetllar i seguir fent la feina, la vaig veure fa dos dies en un bar. 48 minuts per fer un cafetó, dos gossos gandúls. :knuppel2:

No se com acabará tot això del Mossos, però la seva imatge no es massa bona, encara no he parlat amb ningú que em digui que son fantástics, que ajuden a la gent, que son amables… l’únic que sento son crítiques cada vegada més sagnants.
Conec un noi que es Mosso, si va possar perquè no trobaba una altra feina (dit per ell mateix) y perqué era l’unic lloc que et pagaven per estudiar (els mossos ja cobren quan son a l’acadèmia, quan jo era a la facultat crec recordar que no tenia sou :wink: ), i em diu que estan molt apretats per part dels seus superiors, no es que els obliguin esplícitament a possar multes, però si en fan moltes estan, com si diguessim, ben considerats.
Jo que sóc de poble, quan de joves anàvem a les Festes Majors dels poblets sempre hi havia el R4 de la Guàrdia Civil fent funcions de vigilància, no es posaven amb la gent i ajudaven si calia, ara, en una festa major, hi ha el VW Passat Station Vagon i la Furgoneta d’atestats dels Mossos d’Esquadra, parats a la sortida del poble en qüestió, per fer bufar a tothom. Si un Alcalde demana servei de vigilància per un concert o una festa major els Mossos o el departament de gobernació ho factura a l’Ajuntament interessat, es a dir, es com si contractesis una vigilància privada. No tant sols cobren dels nostres impostos, si no que ademés si tenen que fer un servei en algún lloc concret es té que pagar a part, no se si això ha canviat però era així i ho se de bona font.
Els Mossos d’Esquadra no han aconsseguit caure simpàtics a la gent, no es la policia de proximitat que es pretenia, es una policia que es dedica al càstig i a la recaptació, son uns treballadors que es dediquen a aconsseguir el máxim de diners per la seva empresa i que aquesta vagi endavant, es mercantilista, ajudar la gent, patrullar, “baixar gats de dalt dels arbres” i d’altres serveis socials no es interessen perquè no donen diners, així de fàcil.

Penso igual que tots vosaltres, Clau tens mes raó que un sant. El marit de la meva cosina es mosso pels motius que heu dit abans, ell treballaba a una empresa de curtits i com el curtit està molt fotut en aquesta època, una manera d’assegur-se el sou era fent-se mosso. Cosa que trobo malament pq ell no te el sentiment policial que abans es tenia. Pero si parem a mirar qui pot tenir la culpa de tot això, i no es perque li tingui mania, que li tinc i molta :tickedoff: es la Sra. Montserrat Tura. Qui és el cap dels Mossos? El problema és que per plagar la carretera de radars no s’ha de ser ni una mica psicòleg ni una mica persona ni una mica de res… en canvi com va pasar ara ha fet un anya a la Patum de Berga o ara fa poc al barri aquest amb el okupes (Gràcia?) sí que s’ha de tenir psicologia i bon fer, doncs és en aquestos casos on la caguen de ple, sempre arriven tard o directament no arriven. I és llavors quan surt la Sra. Tura defensant lo indefendible, una mica com el Fonsi Nieto foten les culpes als demés pq ella ho fa tot bé.

Collons quin rotllo m’ha sortit :smiley: :smiley:

despres de fer dos calades d’aire…

:knuppel2: tots els mossos que m’han parat, han set, maleducats i bruscos amb els tractes (i només 1 m’ha multat) ames, que un gran numero (per experiencia un 50%) parlen i s’han dirigit a mi en castellà

el problema, ve, en que els mossos no son vocacionals, simplement tenen una feina, que amés de cobrar un gran sou, poden fer “EL QUE ELS VINGUI AMB GANA” i es aixì, et poden vacilar, i la gran majoria de la gent, a callar!!! però si de veritat han d’actuar (encara recordo al passeig de ronda dos mossos acollonits dintre el cotxe, i una dona d’etnia gitana d’uns 50 els cridava desde foro “sortiu, si teniu lo que s’ha d etenir” :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:) son uns cagats… sino, mireu com actuen en una manifestació o a les baralles!!!

i per ultim, i que potser es lo que mes hem fot d’aquest Gossos de l’Atura, esque, la presunció d’inocencia no existeix. Jo tincs molts amics africans que es mouen per un barri de lleida (carrer cavallers) dons be, quantes vegades m’han parat per “catxejarme” habeure si portava drogues… i fins i tot a un amic l’hi van fotre 4 bufetades i cap a dormir a comisaria (PER RES :wink: )

Es increible, la presió policial, al bar d’un d’aquest amics, van entrar 20 mossos, van trencar la porta del lavabo perque hi havia un “cagant”, van tirar les taules a terra, detenir 10 persones per venda ilegal (no d’estupefaets) … els de lleida igual o recorden del diari

L’s i que trist es demanar que vingui la G.C. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Parlant de Gràcia… tret d’un article de Desembre a El Periódico :coolsmiley:

Els poden cronometrar. Els Mossos d’Esquadra es comprometen a no trigar més de vuit minuts a aparèixer a qualsevol punt de la ciutat de Barcelona quan siguin requerits per alguna de les 1.578.000 persones que viuen a la ciutat i a les quals a partir de demà intentaran garantir la seguretat. Si el servei és urgent, asseguren que el temps serà inferior.
¿Qui atendrà aquests requeriments? Les patrulles --un vehicle i dos agents-- es repartiran en torns de matí, tarda i nit. El torn més reforçat serà el de la tarda, amb gairebé 86 patrulles. Durant el matí en treballaran unes 80, i a la nit, la franja més fluixa de personal, en patrullaran mig centenar.
No es pot dividir el nombre de patrulles pels 10 districtes. Per exemple, l’Eixample i Ciutat Vella seran els que disposaran d’un nombre més elevat d’efectius uniformats al carrer. “A la nit hi ha menys patrulles perquè els requeriments al 088 disminueixen i, al no haver-hi trànsit als carrers, el temps d’arribada a qualsevol punt és molt menor”, indica un responsable dels mossos. :angel:

***** Que els hi diguin als de gràcia… però clar… no hi havía cap multa a posar… segur que es van parar a multar el tio que porta als cubitos als bars i deixa sempre el camió en doble fila i per això van fer tard… gossos… :knuppel2:

:knuppel2: :knuppel2: :police: :police: :knuppel2: :knuppel2:

I segurament la culpa no serà del pobres mossos, sempre hi ha algú per sobre que aproba la seva conducta o els hi marca les directrius a seguir en les seves tasques policials, mai actúen per iniciativa pròpia sinó que tot està molt estipulat i procuren no sortirse de la línia,.
Els salts que fotré a casa cuan en les pròximes eleccions el PSC no tingui el govern i la Tura s’en hagi d’anar… quins salts que fotré… Em sembla que a aquesta dona li vàren fotre moltes osties cuan era petita… d’aqui la seva mala llet…

Totalment d’acord am el que dieu… dificilment, sense una minima vocacio, es pot fer com deu mana una feina. En el cos del mossos la vocacio de servei al ciutada = 0.

Mai hagues pensat que trobaria a faltar a la Guardia Civil. :idiot2:

Potser fora bo posar un “post-it” de Radars actuals a la xarxa viaria catalana on hi hagi el link http://www.gencat.net/transit/radars.htm per que sempre el tinguem a mà i donar-li un cop d’ull ràpid abans de fer una ruta llarga… el canvien cada una o dues setmanes…
:thinking:
Jo no se com es posa… :embarassed:

Jo també era dels que odiava la Guàrdia Civil, per la seva història de represió a Catalunya, però hi havia un grup de gent, la “Guardia Civil de Tráfico” que, un cop incorporats als seus pobles, un cop veien el que hi havia, s’integraven bastant al poble on els destinaven, sempre hi havia excepcions, es clar, però per norma general eren el suficientment llestos per saver que “amb la gent es té que estar bé”, “si ens dediquem a putejar la gent ens odiarà i serà pitjor per nossaltres”, els Mossos sembla que encara no ho han entés això que sembla tant fàcil.
Quan va començar tot el tema dels Mossos d’Esquadra, jo hi estava d’acord, una policia pròpia reforçaria la nostra identitat i creia, inocent de mi, que serien més sensibles davant els problemes de la gent… res d’això a passat, no coneixen ni volen coneixer la gent, no els veus pel poble, eviten viure al poble de destí…
Es trist, però es així, algú s’hauria de possar a treballar perquè aquest sentiment s’allunyés de la gent, però de moment la imatge que tenen es la d’una Policia incompetent, represiva i recaptadora, espero que algú s’en adoni i intenti canviar-ho, i això no te res a veure ni amb partits polítics ni amb consellers més o menys brillants, cambiar el sentiment de la gent es molt difícil i el mal ja està fet.

Jo penso que per debatre en profunditat aquest tema em d´entrar en l´essencia de cadascun dels cossos policials

• Guardia Civil : Cos Militar , On els seus membres gaudeixen per lo bo i lo dolent de molt poques llibertats dins el cos i han de cumplir les ordres dels superios SI o SI.És un cos centenari on molts dels que hi formen part estan plenament orgullosos de ser on son. I s´allisten a la Guardia Civil gent de classes socials bastant pobres ,per vocació ja que el salari que s´els paga és baix i poden ser destinats a quasevol punt d´Espanya sense cap dret a protestar.

• Mossos : Funcionaris que tenen molts drets i poques obligacions. Cobren un salari de collons i vocació ZERO. En conec un que no va poder entrar als Mossos ,pero només volia entrar-hi perque tenen molts dies lliures a la Setmana .

La Guardia Civil mai m´ha agradat ( per moltes coses que representa ) pero haig d´admetre que “visto lo visto” els preferia a ells abans que els Mossos.

V´s
MIKI

esitc d’acord Clau, pero crec que, un nou enfoc desde d’alt, pot cambiar, mica en mica, la mala imatge que han donat… a mes de fer un tria dintre del cos, y treure tots els “AQUI MANDO YO” que hi ha

L’s

Els Mossos son POLICIES catalans o castellans, però POLICIES.
A més han tingut la sort o la desgràcia de caure amb una cap que ès una incompetent, la Tura, que vol que siguin molt durs i amb tolerància zero. Com que son nous, s’han de guanyar la por de la gent, que els hi tinguem por, per que no els tiguem com uns figa-flors que són molt simpàtics i no hi possen sancions als ciutadants.
Si en lloc de voler guanyar-se la por de la gent, busquessin guanyar-se el respecte com feia la Guàrdia Civil, els hi mirariem bastant millor. Si no, pregunteu a la gent dels Pirineus.
Els només compleixen les ordres que els hi arriben, i ja saben quines són i com les fan cumplir.

Salutacions

Ja que comenteu els alderulls de Gràcia, us dirè que jo visc a 300 m d’on estava el merde dels okupes. m’hi vaig enterar del assumpte per el canal 3-24hores, i al quart d’hora de la noticia, vaig escoltar i veure els cotxes dels Mossos.

I la Tura que s’en torni a Mollet del Vallès de batlle i ens deixi tranquils a la resta!!! Pensar que abans estava en totes les manifestacions contra els peatges i quan surt en govern de la generalitat, surt i diu que s’han de pujar un 6% els preus de peatjes, quin fastic de personatje (per cert a anat de res que fos la següent Presidenta de la Generalitat)

Fins aviat.